Articole recente
Categorii
Etichete
- vineri, 14 februarie 2020, 05:54 |
- Marketing ;
- | Lasă un comentariu
Cand iubirea este peste tot, mai ales pe Facebook
Saptamana aceasta traim iubirea la superlativ.
Ce iubire poate sa fie mai frumoasa si curajoasa decat cea afisata pe Facebook? Te “costa” doar plasarea unui deget pe touchscreen si are un impact instant in randul prietenilor tai.
Urmarind comportamentele din mediul online din preajma Valentine’s Day, putem spune ca exista 3 tabere:
- Siroposii – cei care fac tot felul de ghidusii pentru a arata ca iubirea lor este cea mai tare din parcare; se intreg in declaratii lacrimogene, pline de corazon, ciocolata si trandafiri. Iar reactiile nu intarzie sa apara: abundenta de inimioare, pupici si imbratisari virtuale;
- Negativistii – cei aproape dezgustati de doza extra de inimioare care a aterizat subit in viata reala si in cea virtuala; dau ochii peste cap la fiecare inimioara rosie pe care o vad, declara raspicat ca ei nu cad in plasa “americanismelor” acestea ieftine. Poate de Dragobete sa “miste” si ei ceva. Ei nu realizeaza ca de fapt, si negarea lor este tot o reactie, si inca una foarte puternica, la campaniile de Valentine’s care ii inconjoara.
- Spectatorii – cei care stau nemiscati de nimic si nimeni. Comenteaza de pe margine, rad in barba, uita in urmatoarele 5 secunde ce au vazut si nimic nu pare sa le trezeasca o emotie prea puternica. Pentru ei viata trece liniar, acum e Pastele, acum e Craciunul si acum e Finish. Sunt pe pilot automat si asta este un confort prea important ca sa fie deranjat.
Indiferent de categoria in care se afla fiecare dintre noi, este clar ca jocul acesta de Valentine’s Day aduce milioane de euro in conturile firmelor. Caci altfel care ar fi rostul?
Se spune ca dragostea iti face inima sa-ti bata cu putere in piept. Sau ca trece prin stomac. Dar de fapt se simte in creier. Cum asa?
Un studiu realizat de Institutul Kinsey a descoperit ca creierul unei persoane indragostite arata la fel ca al unei persoane care a luat cocaina. Asta datorita unui hormon, numit dopamina care starneste imaginatia si bucuria fata de cealalta persoana.
De aceea indragostitii de multe ori se pot avea comportamente foarte ciudate. Cum ar fi sa umple paginile de social media de inimioare si mesaje virtuale pline de dragoste si afectiune. Sau sa cumpere orice, oricat, oricum, in numele iubirii.
Daca punem aceasta informatie alaturi de mesajele persuasive din campaniile de promovare de Valentine’s, intelegem foarte clar care este ratiunea de business – este o ocazie excelenta de a creste vanzarile si a castiga simpatia clientilor, prin mesaje funny, captivante si pline de iubire
Cum poate o doza de “extra love” pe social media sa aduca rezultate senzationale intr-un timp scurt.
- Arata-le clientilor cat ii pretuiesti
Poti pregati oferte speciale pentru clientii tai, sau sa le oferi informatii cu un plus de valoare real, astfel incat sa se simta apreciati si importanti. Le poti comunica prin postari catchy si story-uri, si poti creste interactivitatea prin mesaje dinamice, in care le ceri sa se implice: sa trimita mesaje sau fotografii cu ce reprezinta aceasta zi pentru ei, cum au sarbatorit, alaturi de cine.
2. Fa-i sa simta ca parerea lor conteaza
Organizeaza un concurs sau sondaj, prin care sa le ceri fanilor tai parerea in legatura cu un subiect important: sa poata selecta ei noul produs pe care il lansezi sau anumite caracteristici; sau poate coperta pentru o noua carte ce urmeaza sa fie publicata; sau data urmatorului eveniment cu o tema de interes pentru followeri. Un ingredient important in orice relatie este ascultarea, asa ca asigura-te ca-ti asculti publicul si acesta va simti ca este apreciat.
3. Distreaza-i
Adevarul este ca la un moment dat, devine foarte plictisitor sa vezi feed-ul plin de mesaje de iubire intre ea si el, care se tin de mana si au o poveste clasica si arhicunoscuta.
Din cand in cand, rivalitatea intre companii, se poate transforma intr-o adevarata relatie, din care toata lumea are de castigat.
Burger King a postat pe pagina de Facebook un mesaj funny (McDonald’s Romania, KFC, wanna be my Valentine?) care a adus in doar 3 zile un engagement record: peste 31.102 reactii la postare, aproape 13.885 comentarii si 7.628 distribuiri.
Pana la urma, dragostea cam face Pamantul sa se invarta.
Asa ca, sa fie dragoste, like-uri si conversii!
Comentarii
Niciun comentariu